Svátek má: Izabela

Regiony

Velikost textu:

Jihlavské dopravní dilema: Troleje na Pávov stále platí

Jihlavské dopravní dilema: Troleje na Pávov stále platí

I přes koronakrizi město i nadále počítá v příštím roce s protažením trolejového vedení k firmě Bosch Diesel v části Jihlavy Pávov. Potvrdil to jihlavský radní a poslanec Jaroslav Vymazal (ODS).

Ilustrační foto
5. dubna 2021 - 11:00

„Příští rok stále platí. V současné době připravujeme výběrové řízení na dodavatele,“ informoval Vymazal. Náklady na výstavbu přibližně 5,5kilometrového trolejového vedení město odhadlo na 153 milionů korun. Dle města 85 % způsobilých výdajů na akci pokryje dotace z EU.

Pro její získání Jihlava uzavřela loni v listopadu Rámcovou smlouvu o financování projektu. Dotace město zavazuje zahájit stavební práce co nejdříve.„Abychom mohli čerpat dotaci, tak je nutné nejzazší dokončení v prosinci 2022,“ upozornil již dříve bývalý náměstek jihlavské primátorky Petr Laštovička (tehdy ODS).

Nová trolejbusová linka by měla k Boschi jezdit směrem od Kauflandu, přes ulice Sokolovská a Pávovská. V Pávově však linka končit nebude. Město totiž na ní využije parciální trolejbusy, které mohou jet několik kilometrů na alternativní pohon. A toho chtějí využít.

„Z Pávova trolejbus pojede bez trolejové trakce v podstatě jako elektrobus dále na Červený Kříž a Antonínův Důl, kde bude mít otočku,“ přiblížil Vymazal. Důvodem pro protažení trolejového vedení je také lepší obsluha firmy Bosch a uvažovaná zastávka vysokorychlostní trati, která by mohla vzniknout právě v Pávově.

Rozšíření trolejového vedení uvedeným směrem není žádná novinka. Bylo to původně plánované již na sklonku komunistického režimu. „Oprášili jsme projekt snad z roku 1985, kdy se řešila možnost trolejbusové trasy na Bedřichov,“ vysvětlil již dříve bývalý náměstek jihlavského primátora Vratislav Výborný (ČSSD).

Doplnil tehdy, že se k projektu vrátili především z důvodu příslibu evropské dotace. K záměru na protažení trolejového vedení na Pávov panovala shoda napříč politickými stranami.

Jako jediný k němu vyjádřil pochybnosti v minulém funkčním období koaliční zastupitel Jiří Dvořáček (ČSSD). Ten upozorňoval, že náklady na dopravní podnik stále rostou, až město nebude mít na své projekty k dispozici evropské peníze.

„Trošku mi to připadá, jako že jsme kluci, kteří mají 150 tisíc na auto, a táta nám dá 850 tisíc. Tak si koupíme auto za milion a pak nebudeme mít na garančku,“ přirovnal tehdy.  


(pšt, novinkyvysocina.cz, zdroj: Jihlavské listy)