Svátek má: Petra

Byznys

Velikost textu:

Nejnavštěvovanějším turistickým cílem roku 2016 byl Pražský hrad

Nejnavštěvovanějším turistickým cílem roku 2016 byl Pražský hrad

Nejnavštěvovanějším turistickým cílem roku 2016 byl Pražský hrad, kam zavítalo celkem 2,1 milionu návštěvníků, což bylo meziročně o 12 % více.  U deseti nejnavštěvovanějších památek Česka rostla návštěvnost často i dvouciferným tempem.

Pražský hrad v obležení turistů
17.červen 2017 - 08:31

Návštěvnost turistických cílů v roce 2016 rostla i u dalších  cílů  turistů. Vyplývá to z žebříčku návštěvnosti turistických cílů, který sestavila agentura CzechTourism.

"Výsledky potvrzující zvýšení návštěvnosti turistických cílů v České republice mě potěšily, stejně jako početné zastoupení našich regionů v první padesátce nejvyhledávanějších míst českých a zahraničních návštěvníků. Je proto nutné nadále intenzivně propagovat naši zemi, s důrazem na zajímavosti jednotlivých regionů, aby nastolený trend pokračoval i v dalších letech," uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Na druhé příčce se stejně jako loni umístila lanová dráha na Petřín. Ta za loňský rok svezla téměř 1,8 milionu návštěvníků, což bylo o 19 % více než v roce předchozím. Významný nárůst zaznamenala i většina dalších objektů v první desítce. Například pražské ZOO, která skončila na třetím místě, vzrostla meziročně návštěvnost o 10 %, na celkových 1,4 milionu návštěvníků.

Do žebříčku nejnavštěvovanějších památek Česka se promítlo i postupné rozšiřování portfolia dotazovaných objektů. V první desítce se tak vloni nově objevil Aqualand Moravia.

"Aktuálně zjišťujeme návštěvnost téměř 600 objektů z celé republiky a postupně se snažíme databázi doplňovat. Kromě kulturních památek a hradů či zámků sledujeme i návštěvnost technických památek, některých zážitkových atrakcí, ale třeba i jaderných elektráren," uvedla Markéta Vogelová, ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism.


U převážné většiny objektů letos podle Vogelové návštěvnost rostla, mnohdy i o desítky procent. Pokles počtu návštěvníků se objevil jen zřídka, a zpravidla souvisel se změnou organizace prohlídek, či způsobu počítání návštěvníků. Ty totiž každý objekt počítá trochu jinak.

"Základem je zpravidla počet prodaných vstupenek. V závislosti na marketingové politice konkrétního objektu se dále započítávají například návštěvníci různých akcí, některé objekty mají více návštěvnických okruhů, nebo třeba vykazují souhrnně návštěvnost více poboček provozovaných například jedním muzeem," přibližuje Vogelová. Zcela sjednotit způsob počítání návštěvníků podle ní není proveditelné. CzechTourism se proto orientuje hlavně na sledování trendů v čase, nikoliv na vzájemné pořadí objektů, které je vzhledem k odlišné metodice spíše orientační.

Podívejte se na TOP 50 turistických nejnavštěvovanějších objektů Česka

  (ps, Institut turismu CzechTourism, Prvnizpravy.cz, foto: Petr Skála)  



Kurzy

1 $ USD 22.21  Kč
1 € EUR 26.06  Kč
1 £ GBP 28.57  Kč
1 CHF CHF 23.08  Kč
100 руб RUB 37.57  Kč

Akcie

NWR
0.1
AAA Auto
24
CETV CME
93.6
ČEZ
418
ECM
25.5
ERSTE GROUP BANK
950.9
FORTUNA
148
KITD
5.2
KOMERČNÍ BANKA
1009
NWR
272
ORCO GROUP
12.4
PEGAS NONWOVENS
1010
PHILIP MORRIS ČR
15400
O2 C.R.
278.5
UNIPETROL
291.5
VIG
654